Sluiten

Wetenschappelijke verantwoording Kleuter in beeld - Taal

Datum:
26 oktober 2020
Auteur:
Auteur: Schouwstra, S., Vloedgraven, J.
Opdrachtgever:
Cito
Deze wetenschappelijke verantwoording heeft betrekking op Kleuter in beeld - Taal.
Kleuter in beeld - Taal is een instrument om de vaardigheid van kleuters op het gebied van taal in beeld te brengen, waarbij observaties centraal staan. Dit nieuwe observatie-instrument bestaat uit een leerkrachtmap met handleiding, instructies en materialen en daarnaast papieren opdrachtenboekjes. De opdrachten kunnen ook digitaal gemaakt worden via Basispoort. Bij dit instrument werkt de leerkracht vanuit een online omgeving: Kleuter in beeld online. Hierin kan de leerkracht observaties en opdrachten inplannen, observaties registreren en de resultaten van kinderen en groepen in handige overzichten bekijken.


Met medewerking van Ron Engelen, Inge Groenen, Linda Horsels, Annet Mennink, Lonneke Nikkels
Met dank aan alle leerkrachten, intern begeleiders en experts die in het proces van co-creatie met ons hebben meegedacht