Sluiten

Werken met leerlingen met hoge vaardigheidsscores in het Cito Volgsysteem primair en speciaal onderwijs

Datum:
1 juni 2014
Auteur:
Auteur: Keuning, J., Hollenberg, J., & Boxtel, H. van
Opdrachtgever:
Cito

Uit: Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 53 (2014) 347-356

Dit artikel gaat in op wat LVS-toetsen kunnen betekenen voor leerlingen met hoge vaardigheidsscores. Essentieel is hierbij de vraag hoe betrouwbaar de toetsscore moet zijn. Dit hangt af van waar de leerkracht de toetsscore voor wil gebruiken. Het artikel maakt onderscheid tussen gebruik ten behoeve van versnellen, verrijken of verdiepen. Ook gaat het artikel in op hoe de leerlingen optimaal gevolgd kunnen worden.

Download
www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy