Sluiten

Onderkenning van dyslexie

Datum:
1 juni 2014
Auteur:
Auteur: Verhoeven, L., & Keuning, J.
Opdrachtgever:
Cito

In dit artikel gaan we in op de diagnostiek en indicatiestelling van dyslexie in het primair onderwijs. Eerst komt het verloop van het leesleerproces aan bod. In het verlengde hiervan gaan we in op aspecten die van belang zijn voor de indicatiestelling van dyslexie. Vervolgens gaan we in op de vraag hoe we dyslexie in de klinische praktijk op een doelmatige manier kunnen diagnosticeren. Daartoe wordt een testinstrumentarium geïntroduceerd waarmee de decodeervaardigheid, de benoemsnelheid en het fonologisch bewustzijn van kinderen in groep 3 tot en met 8 van het primair onderwijs gemeten kan worden.

www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy