Sluiten

Effecten van de vernieuwde tweede fase op de prestaties van leerlingen in het voortgezet onderwijs: Een vergelijking op basis van eindexamenresultaten

Datum:
1 juni 2011
Auteur:
Auteur: Keuning, J., & Béguin, A. A.
Opdrachtgever:
Cito

Er is onderzocht wat het effect is van de doorgevoerde vernieuwingen in de tweede fase van het voortgezet onderwijs op de eindexamenprestaties van HAVO- en VWO-leerlingen in de vakken Nederlands, wiskunde en Engels. Voor het onderzoek in HAVO-5 zijn vergelijkingen gemaakt tussen de examenresultaten uit schooljaar 2006/2007 (oude examenprogramma) en 2009/2010 (nieuwe examenprogramma). Voor het onderzoek in VWO-6 is uitgegaan van de examenresultaten uit de daaropvolgende schooljaren. Om zinvolle vergelijkingen te kunnen maken tussen examenresultaten uit verschillende jaren is een inhoudelijke equivaleringsprocedure op basis van expertoordelen uitgevoerd.

www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy