Sluiten

Argumentatie-analytische begrippen in het centraal examen Nederlands. Een verantwoording

Datum:
1 juni 2016
Auteur:
Auteur: Schellens, P. J., & Schuurs, U.
Opdrachtgever:
Cito

Uit: Tijdschrift voor Taalbeheersing, december 2016, volume 38, nummer 3, 235-262

In dit tijdschriftartikel lichten de auteurs op basis van argumentatie-theoretische begrippen toe waarom een aantal veranderingen is aangebracht in de syllabus Nederlands. De veranderingen in de gebruikte terminologie en de veranderingen in de gebruikte vraagstellingen worden vanuit theoretisch perspectief belicht en verantwoord. Aspecten die worden bevraagd en gelden voor de examens Nederlands havo/vwo. Met name een aantal argumentatieschema’s en drogredenen zijn geherformuleerd, zodat de begrippen meer in overeenstemming zijn met de wetenschappelijke inzichten.

Download
www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy