Sluiten

Preferences for various learning environments: Teachers’ and parents’ perceptions

Datum:
1 september 2001
Auteur:
Auteur: Roelofs, E. C., & Visser, J. J. C. M.
Opdrachtgever:
Cito

Measurement and Research Department Reports 2001-4

 

Onderzocht zijn de voorkeuren van leerkrachten en ouders voor verschillende typen leeromgevingen: directe instructie, ontdekkend leren en authentiek leren. Drie parallelle vragenlijsten werden ontwikkeld die gingen over geprefereerd (ouders, n=717), gerapporteerd (leraren, n = 281) en gepercipieerd onderwijsgedrag (leerlingen, n = 952). De vragenlijsten zijn afgenomen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. Ook is onderzocht welke factoren de voorkeur voor een bepaalde leeromgeving beïnvloeden.

www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy