Sluiten

Investeren in de toekomst. De vaardigheid in samenwerkend probleemoplossen van 15-jarigen in PISA 2015

Datum:
1 juni 2017
Auteur:
Auteur: Feskens, R.
Opdrachtgever:
Cito

In dit rapport lees je over een aanvullend onderzoek in het kader van het Programme for International Student Assessment (PISA) in 2015 naar de vaardigheid in samenwerkend probleemoplossen. Hieraan nam Nederland samen met 50 andere landen deel. De beheersing van samenwerkend probleemoplossen van de 15-jarige leerlingen is vastgesteld met een digitale toets waar leerlingen enkele taken in interactieve scenario’s moesten uitvoeren. In totaal zijn er zes scenario’s ontwikkeld voor PISA-2015. In de bijlage zijn voorbeeldopgaven opgenomen.

www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy