Sluiten

Schrijfvaardigheid Nederlands vergeleken met de referentieniveaus: een verkenning

Datum:
1 juni 2014
Auteur:
Auteur: Kuhlemeier, H., Til, A. van, & Bergh, H. van den
Opdrachtgever:
Cito

Uit: Levende Talen Tijdschrift, jaargang 15, 2014, nummer 2, 37-46

 

Hans Kuhlemeier, Alma van Til en Huub van den Bergh vergeleken de schrijfvaardigheid van leerlingen in groep 8 met de voorlopige prestatiestandaarden voor schrijfvaardigheid bij de referentieniveaus 1F en 2F. De schrijfprestaties van de leerlingen blijken ver achter te blijven bij deze voorlopige prestatiestandaarden. Er lijkt een majeure inspanning nodig om de schrijfprestaties op het gewenste niveau te krijgen. Met hun verkenning willen de auteurs bijdragen aan een realistisch beeld van wat leerlingen kunnen in het licht van de referentieniveaus, en aan het formuleren van haalbare en uitdagende prestatiestandaarden bij de referentieniveaus voor schrijfvaardigheid.

Download
www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy