Sluiten

Balans van het rekenwiskundeonderwijs op lom- en mlk-scholen 2. Uitkomsten van de tweede peiling in 1997. PPON-reeks nummer 14

Datum:
1 juni 2000
Auteur:
Auteur: Kraemer, J., Schoot, F. van der, & Engelen, R.
Opdrachtgever:
Cito

In dit rapport lees je over de uitkomsten van het tweede peilingsonderzoek Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor rekenen/wiskunde in LOM- en MLK-scholen voorjaar 1997. Het peilingsonderzoek omvatte een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod en een onderzoek naar de rekenvaardigheid van de 12- en 13-jarige LOM- en MLK-leerlingen. Bij negen van de tien onderscheiden rekenonderwerpen is de vaardigheid van de leerlingen uit het speciaal onderwijs vergeleken met die van leerlingen in de jaargroepen 4 tot en met 8 van het basisonderwijs.

www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy