Sluiten

Balans van de handschriftkwaliteit in het basis- en speciaal basisonderwijs 2. Uitkomsten van de peilingen in 2009. PPON-reeks nummer 50

Datum:
1 juni 2012
Auteur:
Auteur: Jolink, A., Keune, K., Krom, R., Til, A. van, & Weerden, J. van
Opdrachtgever:
Cito

In dit rapport lees je over de uitkomsten van drie peilingsonderzoeken Periodieke Peiling van het Onderwijsniveau (PPON) door Cito voor schrijfvaardigheid in 2009. Eén van de onderzoeken betrof de handschriftkwaliteit. De producten van deze peiling vormen de basis voor de rapportage over de kwaliteit van het handschrift van leerlingen medio en einde basisonderwijs en van leerlingen uit de hoogste groep van het speciaal basisonderwijs. De peiling omvatte een inventarisatie van enkele aspecten van het onderwijsaanbod voor handschriftontwikkeling en een beoordeling en analyse van de schrijfproducten van de leerlingen.

www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy