
Gedegen en relevant onderzoek voor het onderwijs
“In al mijn onderzoeksprojecten is relevantie voor de praktijk een belangrijk aspect. Ik wil dit ook in toekomstige projecten voortzetten".
Wetenschappelijke publicaties
- Van der Scheer, E. A., Bijlsma, H., & Glas, C. A. W. (2019). The validity and reliability of student perceptions in primary education. School Effectiveness and School improvement, 1, 30-50.
- Van der Scheer, E. A., & Visscher, A. J. (2018). Effects of a data-based decision making intervention for teachers on students’ mathematical achievement. Journal of Teacher Education, 93(3), 307-320.
- Van der Scheer, E. A., Glas, C. A. W., Visscher, A. J. (2017). Changes in teachers’ instructional skills during an intensive data-based decision making intervention. Teaching and Teacher Education, 65, 171-182.
- Van der Scheer, E.A. (2016). Data based decision making put to the test (Doctoral dissertation). URL: http://dx.doi.org/10.3990/1.9789036541589.
- Van der Scheer, E. A., & Visscher, A. J. (2016). Effects of an intensive data-based decision making intervention on teacher efficacy. Teaching and Teacher Education, 60, 34- 43.
Eerder onderzoek
- Promotietraject: onderzoek naar de effecten van een training opbrengstgericht werken voor groep 6 leerkrachten (Focus IV, aan de Universiteit Twente)
- Success for All, project van de Universiteit Groningen (Emmelien was projectleider).