
Samen uitvinden wat wél en niet werkt
Recente projecten
- Werkplaats MBO: Democratisering van kritisch denken
Samen met ROC van Twente, ROC Midden Nederland, Rijksuniversiteit Groningen, Universiteit Twente, Hogeschool Utrecht - Peiling Digitale geletterdheid in groep 8 van het reguliere basisonderwijs
Samen met Universiteit Twente en KBA Nijmegen - Mondelinge taalvaardigheid van schoolverlaters in het sbo en so: een peilingsonderzoek
Samen met ITTA en CED-groep - Evaluatie en planning van lees-leertrajecten: een dynamisch perspectief
Samen met Radboud universiteit, Expertisecentrum Nederlands en Samenwerkingsstichting Kans & Kleur - Gebruik van toetsen bij het plannen van leertrajecten
Samen met Kohnstamm Instituut en enkele SBO-scholen - Gericht werken aan opbrengsten in taal- en leesonderwijs: een systematische review naar toetsvormen
Samen met Expertisecentrum Nederlands - Cohortonderzoek Onderwijsloopbanen 5 tot 18 jarigen (COOL5-18)
Samen met GION, ITS en Kohnstamm Instituut
"Voor mij gaat het meerjarenbeleidsplan over het goede doen, over impact hebben, over legitimatie van dat wat je doet."
Recente wetenschappelijke publicaties
- Gruhn, S., Segers, E., Keuning, J. & Verhoeven, L. (2020). Profiling children's reading comprehension: A dynamic approach. Learning and Individual Differences (online preprint).
- Monster, I., Tellings, A. Burk, W.J., Keuning, J., Segers, E. & Verhoeven, L. (2020). Assessing children’s incremental word knowledge in the upper primary grades. Language Testing (online preprint).
- Crompvoets, E.A.V., Keuning, J. & Emons, W. (2020). Bias and Precision of Continuous Norms Obtained Using Quantile Regression, Assessment (online preprint).
- Den Ouden, M., Keuning, J. & Eggen, T.J.H.M. Eggen. (2019). Fine-Grained Assessment of Children’s Text Comprehension Skills. Frontiers in Psychology, 10, 1313.
- Keuning, J., Schouwstra, S., Scheltinga, F. & Van der Lubbe, M. (2019). Game-based Spoken Interaction Assessment in Special Need Children. In: B.P. Veldkamp and C. Sluijter (Eds.), Theoretical and Practical Advances in Computer-based Educational Measurement. Methodology of Educational Measurement and Assessment. Springer, Cham, Assessment, https://doi.org/10.1007/978-3-030-18480-3_19.
- Verhoeven, L. & Keuning, J. (2017). The Nature of Developmental Dyslexia in a Transparent Orthography. Scientific Studies of Reading, 22, 7-23.
- Keuning, J., Straat, H. & Feskens, F. (2017). The Data-Driven Direct Consensus (3DC) Procedure: A New Approach to Standard Setting.In: Blömeke S., Gustafsson JE. (eds) Standard Setting in Education. Methodology of Educational Measurement and Assessment. Springer, Cham
Recente publicaties in vaktijdschriften
- Keuning, J. & Noordhof, R. (2020). Hoe voorspelbaar is jouw examen? Examens, 1, 18-23.
- Keuning, J., Swart, N., & Scheltinga, F. (2019). Leesbegrip beter in beeld. Didactief, 49, 10.
- Noordhof, R. & Keuning, J. (2019). Werken met een robot is meer dan leuk spelen. Vives Magazine, 166, 32-33.
- Keuning, J., Den Ouden, M. & Hilte, M. (2018). Inzicht in tekstbegrip: een dynamisch perspectief.Tijdschrift voor orthopedagogiek, 57, 22-26
- Leysen, H, Noé, M., Van den Broeck, W., Loncke, M., Liekens, E., Lowette, A., Van den Eynden, L., Keuning, J. & Geudens, A. (2017). Vergelijking van de resultaten op de Drie-Minuten-Toets en de AVI-toetskaarten van 2009 tussen Nederland en Vlaanderen.Logopedie, 12, 35-44.
- Keuning, J., Hollenberg, J. & Meijer, J. (2017). Hoe kies je een passende leerroute voor leerlingen in het sbo? Beter Begeleiden, 1, 20-23.