
Anders meten als veelbelovend pad
Recente projecten
"Het anders meten van vaardigheden, of het meten van nieuwe vaardigheden, zie ik als een veelbelovend pad. Zeker als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom learning analytics en data science."

Recente wetenschappelijke publicaties
- De Schipper, E., Feskens, R. & Keuning, J. (2021). Personalized and Automated Feedback in Summative Assessment Using Recommender Systems, Frontiers in Education, 6.
- Niemeijer, K., Feskens, R., Krempl, G., Koops, J. & Brinkhuis, M. (2020). Constructing and Predicting School Advice for Academic Achievement: A Comparison of Item Response Theory and Machine Learning Techniques. In Proceedings of the 10th International Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK ’20), pp. 462-471. ACM, New York, NY, USA (2020).
- Fox J.P., Koops, J., Feskens R., & Beinhauer, L. (2020) Bayesian covariance structure modeling for measurement invariance testing. Behaviormetrika.
- Lek, K. Feskens, R. & Scheerens, J. (2020). Schoolverschillen en schooleffecten in het voorgezet onderwijs, Pedagogische Studiën. 97, 4, 324-335.
- Feskens, R., Fox, J.-P., & Zwitser, R. (2019). Differential item functioning in PISA due to mode effects, in Theoretical and Practical Advances in Computer-Based Educational Measurement, eds B. P. Veldkamp and C. Sluijter (Cham: Springer), 231–247.
- Feskens, R., & Hox, J. J. (2018). Multilevel structural equation modeling for cross-cultural research: Exploring resampling methods to overcome small sample size problems. In E. Davidov, P. Schmidt, & J. Billiet (Eds.), Cross-cultural analysis: Methods and applications 2nd edition (pp. 341–356). New York, NY: Taylor & Francis/Routledge.
- van der Kleij, F., Feskens, R., & Eggen, T. (2015). Effects of feedback in a computer-based learning environment on students’ learning outcomes: A meta-analysis. Review of Educational Research, 85(4), 475–511.
Recente publicaties in vaktijdschriften
- Feskens, R. & Keuning, J. (2021). Noodgedwongen thuis leren rekenen. Volgens Bartjes, 2021-4.
- Feskens, R., Lek, K., Maassen, N. & Meelissen, M. (2020). PISA-2018 De verdieping: Toetsgedrag van Nederlandse leerlingen in PISA-2018: Een vergelijking met omliggende landen. Arnhem: Cito.
- Lek, K., Feskens, R. & Keuning, J. (2020). Het effect van afstandsonderwijs op leerresultaten in het PO. Arnhem: Cito.
- Van Onna, M., Béguin, A. Feskens, R. & Van der Molen, P. (2020). Schooleffecten op SE en CE. Examens, 2020-04.