Sluiten
Primair onderwijs

Meedenken over Kleuter in beeld – Rekenen?

Gezocht: leerkrachten, ib'ers, ontwikkelingspsychologen en rekenexperts

In ontwikkeling: Kleuter in beeld – Rekenen

Help je mee bij de standaardbepaling?

De eerste scholen werken nu met Kleuter in beeld – Taal, en maken al gebruik van deze nieuwe manier om hun kleuters te volgen. In de loop van dit jaar breiden we het observatie-instrument Kleuter in beeld uit met motoriek, sociaal-emotioneel en rekenen. Rekenen is nu als eerste aan de beurt, en hierbij hebben we jouw hulp nodig! Help jij in juni mee bij de laatste stap van de ontwikkeling, de standaardbepaling?

Voor wie?

Heb je goed zicht op de ontwikkeling van kleuters op het domein Rekenen? Ben je leerkracht, intern begeleider, ontwikkelingspsycholoog of rekenexpert? En vind je het waardevol om mee te denken over Kleuter in beeld? Dan ben je van harte welkom! Ervaring met standaardbepaling is niet nodig.

What's in it for me?

  • Je levert een waardevolle bijdrage aan een nieuw instrument
  • Een leuke, leerzame dag, inclusief lekkere lunch
  • Gratis map Kleuter in beeld - Rekenen
  • Een VVV-bon van 25 euro
  • Volledige reiskostenvergoeding

Waar en wanneer?

Je kunt je aanmelden voor één of twee dagen:

  • vrijdag 5 juni, 09.30 tot uiterlijk 16.00 uur bij Cito in Arnhem
  • woensdag 10 juni, 09.30 tot uiterlijk 16.00 uur bij Cito in Arnhem

Schrijf je snel in! (vol=vol)

Vragen? Mail gerust naar kleuters@cito.nl
Mo blokken
Meer over de standaardbepaling

Achter de schermen is er hard gewerkt aan Kleuter in beeld – Rekenen. Dit instrument bestaat straks uit 5 subdomeinen. Hiervoor hebben we samen met het veld twee opdrachtjes en drie activiteiten met observatiepunten ontwikkeld. Het doel van de standaardbepaling is om samen met een groep experts (leerkracht, intern begeleiders en ontwikkelingspsychologen) voor de verschillende rekendomeinen te bepalen wat doorgaans gezien wordt bij een kleuter midden groep 1, eind groep 1 en eind groep 2*. Hoe het precies in zijn werk gaat, leggen we op de dag zelf natuurlijk uitgebreid uit. Ervaring met standaardbepaling is niet nodig.

* Bij het instrument spelen de observaties van de leerkracht een belangrijke rol en stellen we de groei van kinderen centraal. Het beeld van een kind wordt dus niet bepaald door naar de vergelijking met een landelijke referentiegroep te kijken, maar naar de inhoud. Waar staat het kind als je kijkt naar de leerlijn/doelen van een bepaald moment?

www.cito.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Via de knop ‘instellen’ geef je aan welke cookies je wilt accepteren. Meer informatie over Cookies en privacy