
Geen twee leerlingen zijn gelijk, gelukkig maar

Passend onderwijs, passend toetsen!
- in het speciaal onderwijs (cluster 1, 2 en voormalig cluster 3, 4)
- in het speciaal basisonderwijs
- in het praktijkonderwijs en in het voortgezet speciaal onderwijs
- met extra onderwijsbehoeften in het reguliere po
- met extra onderwijsbehoeften in het reguliere vo
Waarom toetsen altijd een hulpmiddel zijn
Leerlingen moeten lekker in hun vel zitten, moeten zichzelf mogen zijn. Dat staat voorop en dat kunnen we niet vaak genoeg zeggen. Ook vinden we het belangrijk te blijven vermelden dat een toets altijd een hulpmiddel moet zijn, nooit een doel op zich. Een hulpmiddel om jouw beeld van een leerling nóg scherper te krijgen en daarmee het onderwijs beter af te stemmen op zijn of haar behoefte.
Lees het artikel van Gerben en Simone op JSW: 'Op een zinvolle manier toetsen'.
"Ik kan laten zien wat ik kan!"

Training & advies voor nóg krachtiger onderwijs
Hoe zet je de zml-toetsen in? Hoe werk je optimaal met de toetsen in het s(b)o, vso of pro? Is dit de juiste interpretatie, analyse, rapportage ...? Wij helpen je overzicht te krijgen en het beste inzicht uit de rapportages te halen. Investeer in je deskundigheid met onze praktijkgerichte cursussen, webinars of advies op maat. Waar helpen we jouw school mee?