Banner jaarverslag 2019

Jaarverslagen

2020: Het verhaal achter de cijfers

Het verhaal achter de cijfers

Jaarverslag 2020

Op deze pagina's doen we verslag van onze resultaten en de maatschappelijke impact die we in 2020 wisten te realiseren. Vanuit onze divisies en voor Cito-brede aspecten laten we je zien welke stappen we - ondanks de coronacrisis - konden zetten. Met en voor het onderwijs.

Het jaar waarin alles anders werd en anders ging
Zo gaat 2020 de boeken in, ook bij Cito. Ineens was daar die pandemie die letterlijk overal oppopte en maatschappelijk ontwrichtend was. We kregen te maken met lockdowns, zelfs strenge. Scholen gingen dicht, in alle sectoren, tot meerdere keren toe. Bij Cito moesten we in 2020 onze weg vinden tussen langdurig thuiswerken en scholen - op afstand - adviseren en ondersteunen. Het was een periode van grote onzekerheid en uitdagingen, maar ook van hoop en interessante initiatieven. Om in deze tijden als organisatie verbonden en bij elkaar te blijven, bleek belangrijk. Hoe we dat in 2020, toen COVID-19 de wereld over kwam, hebben vormgegeven, staat in ons jaarverslag en in de korte jaaroverzichten voor Stichting Cito en Cito BV. De reikwijdte van het virus illustreren we met een tijdlijn, waarin we de politieke interventies combineren met ons werk. Op impactpagina's beschrijven we de projecten waarmee we in 2020 betekenis konden hebben voor het onderwijs.

Jaaroverzichten 2020