SluitenSluiten
twee meisjes aan de koffie

Voorzitter Raad van Bestuur

Saskia Wools

Cito logo plectrumVerder

Van iets moeilijks echt iets makkelijks maken

In 2006 startte Saskia Wools bij Cito. Haar eerste taak? Het schrijven van een thesis voor de master Onderwijskundig Ontwerp en Advisering. Daarna promoveerde ze bij Cito en de Universiteit Twente met het proefschrift ‘All About Validity: towards a new evaluation system for educational assessments’. Tijdens haar werk voor dat proefschrift ontdekte Saskia dat ze het vooral interessant vindt om van iets moeilijks iets makkelijks te maken. Bijvoorbeeld door software te ontwikkelen die het gebruikers echt makkelijker maakt. En dat kwam bij Cito goed van pas! Saskia werd in 2020 benoemd tot directeur van de nieuwe divisie CitoLab. Sinds 1 januari 2023 is ze onze voorzitter van de Raad van Bestuur.

dr. Saskia Wools | voorzitter Raad van Bestuur

Portret Saskia Wools Contact met Saskia: mail | LinkedIn
"Het werkprogramma maakt ons werken transparant en illustreert hoe we op lange termijn kennis willen creëren."
magenta
Saskia Wools
in het CitoLab-werkprogramma 2021

Publiek beschikbare webinars met een bijdrage van Saskia

Interviews

Nevenfuncties

  • Voorzitter Divisie Assessment, Methodologie en Evaluatie – Vereniging Onderwijs Research
  • Lid Maatschappelijke Adviesraad Tilburg School of Social and Behavioral Sciences – Tilburg University
  • Externe Beoordelaar COTAN - NIP

Selectie recente publicaties

  • Hopster-den Otter, D., Wools, S., Eggen, T. J. H. M., & Veldkamp, B. P. (2019). A general framework for the validation of embedded formative assessment. Journal of Educational Measurement. doi:10.1111/jedm.12234
  • Hopster-den Otter, D., Muilenburg, S. N., Wools, S., Veldkamp, B. P., & Eggen, T. J. H. M. (2019). Comparing the influence of various measurement error presentations in test score reports on educational decision making. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 26(2), 123-142. doi:10.1080/0969594X.2018.1447908
  • Hopster-den Otter, D., Wools, S., Eggen, T. J. H. M., & Veldkamp, B. P. (2017). Formative use of test results: A user’s perspective. Studies in Educational Evaluation, 52, 12-23. doi:10.1016/j.stueduc.2016.11.002
  • Kane, M. T., & Wools, S. (2019). Perspectives on the validity of classroom assessments. In S. M. Brookhart & J. H. McMillan (Eds.), Classroom Assessment and Educational Measurement, (pp. 11-26). New York, NY: Routledge
  • Wools, S., Molenaar, M., Hopster-den Otter, D. (2019). The validity of technology enhanced assessments - threats and opportunities. In B. P. Veldkamp & C. Sluijter (Eds.), Theoretical and practical advances in computer-based educational measurement (pp. 3-19). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
  • Wools, S., Eggen, T.J.H.M., Béguin, A.A.,(2016). Constructing validity arguments for test combinations, Studies in Educational Evaluation 48 (1), pp. 10-18
  • Wools, S. (2015). All About Validity. An evaluation system for the quality of educational assessment. Universiteit Twente.