
Van iets moeilijks echt iets makkelijks maken
Publiek beschikbare webinars met een bijdrage van Saskia
- Webinar Eduxion
Valideren: het zichtbaar maken van de kwaliteit van een toets en een toetsprogramma - International Assessment Studies Webinar Series
Panel “Innovators in Large-Scale Assessment Studies” - Webinar FLIP+
Innovations in Digital Assessment
Interviews
- Veldhuizen, J. (2021). "Onze vernieuwingsagenda ging opzij voor grote maatschappelijke kwesties, zoals kansengelijkheid". Cito werkprogramma 2021, 6-10.
- Veldhuizen, J. (2020). "Digitaal toetsen op afstand is een zoektocht". Nationale Onderwijsweek Krant, 16,
Nevenfuncties
- Voorzitter Divisie Assessment, Methodologie en Evaluatie – Vereniging Onderwijs Research
- Lid Maatschappelijke Adviesraad Tilburg School of Social and Behavioral Sciences – Tilburg University
- Externe Beoordelaar COTAN - NIP
Selectie recente publicaties
- Hopster-den Otter, D., Wools, S., Eggen, T. J. H. M., & Veldkamp, B. P. (2019). A general framework for the validation of embedded formative assessment. Journal of Educational Measurement. doi:10.1111/jedm.12234
- Hopster-den Otter, D., Muilenburg, S. N., Wools, S., Veldkamp, B. P., & Eggen, T. J. H. M. (2019). Comparing the influence of various measurement error presentations in test score reports on educational decision making. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 26(2), 123-142. doi:10.1080/0969594X.2018.1447908
- Hopster-den Otter, D., Wools, S., Eggen, T. J. H. M., & Veldkamp, B. P. (2017). Formative use of test results: A user’s perspective. Studies in Educational Evaluation, 52, 12-23. doi:10.1016/j.stueduc.2016.11.002
- Kane, M. T., & Wools, S. (2019). Perspectives on the validity of classroom assessments. In S. M. Brookhart & J. H. McMillan (Eds.), Classroom Assessment and Educational Measurement, (pp. 11-26). New York, NY: Routledge
- Wools, S., Molenaar, M., Hopster-den Otter, D. (2019). The validity of technology enhanced assessments - threats and opportunities. In B. P. Veldkamp & C. Sluijter (Eds.), Theoretical and practical advances in computer-based educational measurement (pp. 3-19). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
- Wools, S., Eggen, T.J.H.M., Béguin, A.A.,(2016). Constructing validity arguments for test combinations, Studies in Educational Evaluation 48 (1), pp. 10-18
- Wools, S. (2015). All About Validity. An evaluation system for the quality of educational assessment. Universiteit Twente.