SluitenSluiten
Kandidaten maken schriftelijk examen

EP-examens

Veelgestelde vragen

Over het EP-examen

Veelgestelde vragen

  1. Hoe kan ik mijn aanmelding voor mijn EP-examen omboeken of annuleren?
    Boeking bij Cito:
    Annuleren of omboeken van uw examen is mogelijk tot 7 dagen voor het examen. Dit kan via uw persoonlijke omgeving. Log in op uw persoonlijke portaal.

    Boeking bij Lamark:

    Annuleren of omboeken van uw examen is mogelijk tot 7 dagen voor het examen. Dit kan via Lamark. 
    De link om uw boeking te wijzigen vindt u in uw boekingsbevestiging die u per e-mail heeft ontvangen van Lamark.

  2. Boeking annuleren of omboeken binnen 7 dagen voor uw examendatum?
    Wijzigen van een examendatum binnen 7 dagen kan tegen een wijzigingstarief van € 62,- ex btw (€ 75,- incl. btw). Stuur hiervoor een mail naar exameninschrijvingen@cito.nl met de volgende gegevens:
    o  uw naam,
    o  uw geboortedatum,
    o  examen,
    o  oorspronkelijke examendatum,
    o  en nieuw gewenste examendatum.

    Vanzelfsprekend moet uw aanvraag binnen zijn voorafgaand aan het examen dat u wilt verzetten.

  3. Wanneer en hoe krijg ik de uitslag van het examen?
    Examen gemaakt bij Cito?
    Voor de examens EP-W/U ontvangt u de definitieve uitslag binnen zes weken per mail en in uw portaal.    
     
    Examen gemaakt bij Lamark?
    Voor de examens EP- W/U ontvangt u de definitieve uitslag binnen zes weken per mail. Zodra u geslaagd bent wordt uw uitslag ook in het portaal gezet. 

  4. Kan ik mijn examen inzien?
    Als u bent gezakt is inzage in het eigen werk mogelijk tot uiterlijk twee maanden na de definitieve uitslag. 

    De inzage vindt plaats op het kantoor van Cito in Arnhem en is persoonlijk. Er wordt dus niemand anders toegelaten dan alleen de kandidaat zelf.

    Let op: U mag geen (onderdelen van) vragen en antwoorden overschrijven, kopiëren, scannen of fotograferen. Er wordt geen uitleg of berekening van het antwoord gegeven.
    Heeft u kladpapier nodig omdat u zelf een berekening/tekening of aantekening wilt uitwerken, dan krijgt u dat van ons. Het kladpapier mag u niet meenemen en moet ingeleverd worden bij het verlaten van de ruimte. Helaas kunnen wij het u ook niet meer toesturen.

    U kunt zich hier aanmelden voor inzage

  5. Hoe kan ik mij aanmelden voor het examen?
    Aanmelden voor een examen kan via https://cito-ex.viperonline.nl. Met uw eigen account kunt u boekingen maken, inzien en beheren. Betaling gaat alleen via Ideal en de factuur ontvangt u per mail en in uw portaal. Examens annuleren of omboeken kan tot 7 dagen voor uw gekozen examendatum.

  6. Van welk exameninstituut krijg ik mijn bewijs van vakbekwaamheid en wie geeft mijn gegevens door aan QBISnl?
    Als u het laatst geslaagde examen bij Cito heeft gemaakt en daardoor uw bewijs van vakbekwaamheid heeft behaald, dan krijgt u dit bewijs van ISSO. Wij geven dan ook uw gegevens door aan ISSO.

  7. Kan ik een klacht indienen?
    Een klacht over een examen mag u mailen naar exameninschrijvingen@cito.nl (binnen één maand na ontvangst definitieve uitslag). Klachten over de organisatie van het examen nemen wij zelf in behandeling. Overige klachten worden doorgestuurd naar ISSO, waarbij wij uw aanspreekpunt blijven. Belangrijk om u te realiseren: een klacht kan nooit leiden tot aanpassing van een uitslag. Lees meer over klachten in hoofdstuk 6 van het examenreglement.

  8. Hoe kan ik een bezwaar indienen?
    Bent u niet het eens met de uitslag van uw examen, dan kunt u tot 6 weken na definitieve uitslag een bezwaar indienen. Mail uw onderbouwde bezwaar naar exameninschrijvingen@cito.nl.
    Uw bezwaar wordt in behandeling genomen door de examencommissie bij ISSO. Binnen 3 maanden ontvangt u een antwoord. De kosten voor het indienen van een bezwaar zijn 129,90 ex. btw.
    Wordt u bezwaar gegrond verklaard, dan ontvangt u dit bedrag natuurlijk retour.
    Lees meer over bezwaar maken in hoofdstuk 6 van het examenreglement.
Staat uw vraag hier niet bij?

Neem contact op met onze Klantenservice