Direct naar inhoud
Melchior de Vries

"Niet: U vraagt, wij draaien; maar u vraagt, wij vragen door"

Maak kennis met Melchior de Vries. Melchior is businessmanager Training en Advies. Voordat hij bij Cito terechtkwam, werkte hij in het educatieve uitgeefvak. Jarenlang is hij uitgever geweest bij Noordhoff, maakte daarna de overstap naar Iddink waar hij een uitgeeftak opzette en eindigde zijn ‘uitgeef-carrière’ bij Malmberg. Tegenwoordig stuurt hij vol passie de trainers en adviseurs binnen zijn team aan.

Cito Training & advies is actief binnen Nederland en daarbuiten. Melchior zet zich samen met zijn team in voor onderwijsverbetering in de hele wereld. “Het principe is eenvoudig. Om te werken aan onderwijsverbetering, is het goed om te weten hoe je er voor staat; of het nu gaat om een school of een land. Met dat inzicht kun je energie en middelen gerichter aanwenden voor verbetering. De opdracht die we voor UNESCO uitvoeren is daar een mooi voorbeeld van. Voor deze VN-organisatie evalueren wij een instrument waarmee onderwijsresultaten op een laagdrempelige manier vergeleken kunnen worden. Dat doen we in India, Cambodia, Lesotho, Ethiopië en Nepal. Maar we ondersteunen ook examenorganisaties, zoals Cito, bijvoorbeeld in Kenia en Cyprus. Maar met net zoveel plezier helpen we vo scholen met het verbeteren van schoolexaminering, MBO met hun examenprocessen en HO instellingen met deskundigheidsbevordering en certificering. We doen eigen alles wat toetsing en examinering raakt, waar dan ook.”

Energie krijgt Melchior van zijn team. “Ik geniet van teamwork, samen dingen voor elkaar krijgen. Samen onze klanten helpen, en zien dat we écht een bijdrage leveren voor onze klanten. Ik vergelijk het met een sportwedstrijd. Ik sta langs de zijlijn en zie er op toe dat de spelers topfit het veld inkomen, hun eigen verantwoordelijkheid nemen en als team die wedstrijd spelen. Mooi is dat.”

Volgens Melchior ligt de kracht van zijn team bij het horen wat de klant echt nodig heeft. “Niet: U vraagt, wij draaien; maar u vraagt, wij vragen door. Samen scherp krijgen wat er nodig is en wat de weg naar dat doel wordt. Niet aan de oppervlakte blijven maar in het diepe springen en boven water krijgen hoe we tot resultaat gaan komen.”

Medewerker aan telefoon

Kunnen we je helpen?

Stel je vraag via onze kanalen of kijk in de veelgestelde vragen.
Voor scholen: Vergeet niet om het brinnummer bij de hand te hebben en/of in de mail te vermelden, zodat we jouw vraag sneller kunnen behandelen!

Bereikbaar Ma t/m vr 08.30 tot 15.00 uur
Bellen (026) 352 11 11
E-mail klantenservice@cito.nl

Zoeken