
Woordmars: jouw wereld, jouw woordenschat
Het unieke van Woordmars:
- Leerlingen krijgen een actieve rol in de samenstelling van de toets.
- De toetswoorden sluiten aan bij de persoonlijke leefwereld van leerlingen.
- Door zelf regie te nemen, krijgen leerlingen meer vertrouwen om de toets in te gaan.
- Leerlingen kunnen laten zien wat ze wel weten.
Prototype met nieuwste digitale technieken


Woordmars bij jou in de klas?
Woordmars geeft leerlingen een actieve rol in het selecteren van woorden die terugkomen in hun toets. Maar wat doet deze eigen inbreng met de toetsbeleving? En kunnen we op deze manier nog wel goede uitspraken doen over de woordenschat van leerlingen? In een onderzoeksproject zoeken we uit welke rol de eigen inbreng van leerlingen kan spelen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de rapportage. Maar dit kunnen we niet alleen! Bij CitoLab innoveren we samen met leerkrachten en leerlingen, direct in de klas. Zo sluiten we aan bij wat werkt. Ben jij een leerkracht in groep 5 of 6 en lijkt het je leuk om Woordmars uit te proberen? Laat hier je gegevens achter en dan bekijken we graag wat Woordmars voor jou en je leerlingen doet.Het streven van Woordmars
Geen onder- of overschatting meer
Een woordenschattoets bevraagt altijd een selectie van woorden. Welke selectie dat ook is, er worden altijd groepen leerlingen benadeeld. Je zou maar net een toets treffen die relatief veel woorden bevat die juist niet in jouw sociale omgeving gangbaar zijn! Doordat leerlingen bij Woordmars eigen woorden kunnen inbrengen, doen we recht aan de woordenschat van ieder kind.Minder toetsstress
Woordmars geeft leerlingen regie over hun eigen woordenschattoets. Dat biedt meer vertrouwen om de toets in te gaan, de drempel van het onverwachte willen we hiermee wegnemen.